Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


16 kwietnia 2011

Pluszki -rosyjskie bułeczki



Pluszki czyli słynne rosyjskie bułeczki. Internet pęka w szwach od przepisów na nie, a ja nie mogłam się jakoś długo za nie zabrać, aż wreszcie je zrobiłam. Są przepyszne, delikatne, mięciutkie, idealnie słodkie. Przepis zaczerpnęłam z bloga Moje wypieki



Składniki na 16 bułeczek:
325 ml letniego mleka
50g roztopionego masła
1,5 łyżeczki majonezu
500 g mąki pszennej
50g cukru
1/2 łyżeczki soli
18g świeżych drożdży lub 9g suchych



Wszystkie składniki ciasta włożyć do maszyny do chleba w podanej kolejności, nastawić program "ciasto rosnące" i poczekać, aż ciasto podwoi objętość.


Po tym czasie wyjąć je na oprószony mąką blat, podzielić na 16 części, z każdej uformować kuleczkę. Rozwałkowac na placuszek :) Każdy placuszek posmarować wybranym nadzieniem. Zwinąć w rulonik a następnie naciąć go wzdłuż środkiem (nie do końca tzn nie przecinając całości tylko środek), Końcówki rulonika wywinąć do góry przez nacięcie. Bułeczki ułożyć na blasze wyłożonej uprzednio papierem i odstawić do napuszenia 15-20 minut. W tym czasie nagrzać piekarnik do temp. 190 stopni. Spryskać piekarnik wodą, wsadzić bułeczki i piec 20-25 minut.

*Ciasto można oczywiście zagniatać ręcznie - drożdże wymieszać z mąką, dodać pozostałe składniki, wyrabiać przez kilka minut, aż ciasto będzie gładkie i sprężyste, w przypadku drożdży świeżych zrobić najpierw zaczyn


nadzienie makowe:
roztopione masło
cukier
mak (suchy)


Ciasto smarować roztopionym masłem i posypywać cukrem i makiem

lub nadzienie cynamonowe
roztopione masło
cukier
cynamon
Ciasto smarować roztopionym masłem i posypywać cukrem i cynamonem


 lub nadzienie serowe:

400 g zmielonego twarożku
pół szklanki cukru pudru
1 łyżka cukru waniliowego
1 żółtko
4 łyżki miękkiego masła


Wszystkie składniki rozetrzeć na gładką masę.


lub nadzienie orzechowe:200 g zmielonych orzechów laskowych
75 g cukru
3 łyżki słodkiej śmietanki
100 g dżemu morelowego lub brzoskwiniowego
1 łyżka rumu lub aromat rumowy


Wszystkie składniki rozetrzeć na gładką masę.

Smacznego :)








 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz