Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


15 kwietnia 2011

Rolada serowa

 

Nie wiem jak u Was na imprezach ale u mnie zauważyłam od pewnego juz czasu zdecydowaną niechęć do tradycyjnych szynek ;) Goście zdecydowanie chętniej sięgają po rolady, pieczone mięska, pasztety , boczki itp. Nie może więc zabraknąć przepysznej rolady serowej która jest na stole najkrócej ;)


Składniki:
  • 1/2 kg żółtego sera
  • 2 serki topione (2x100g)
  • 1 ogórek kiszony lub konserwowy
  • 1 papryka konserwowa
  • kilka plastrów szynki
  • natka pietruszki
  • przyprawy: papryka, sól, pieprz

Ser podzielić na dwa równej wielkości kawałki i wsadzić do woreczków foliowych (osobno). Dobrze zawiązać. W garnku zagotować wodę. Wsadzić woreczki do wrzątku i poczekać, aż ser stanie się miękki i plastyczny - taki do rozwałkowania.
W tym czasie zrobić masę serową: ogórka, szynke, paprykę pokroić w kosteczkę. Wymieszać bardzo dobrze z serkami topionymi. Doprawić do smaku. Całość podzielić na dwie części.
Wyjąć pierwszy kawałek żółtego sera i rozwałkować na prostokąt o grubości ok. 0,5 cm. (ok.20x25). Posmarować go połową masy serowej i ciasno zwinąć. Tak samo postąpić z drugą roladą. Całość posypać drobniutko pokrojoną natką pietruszki, koperkiem lub słodką papryką i wstawić do lodówki.
Kroić jak każdą roladę - na zasadzie "piłowania" ;)
Smacznego :)





9 komentarzy:

  1. Zrobię tą roladę na urodziny moich dzieciaczków i dam znać czy smakowała, bo wygląda obłędnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy coś się stanie,jeśli użyję surowej papryki? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. absolutnie nic :) Najwyżej będzie bardziej chrupała :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Przed chwilą zrobiłam - właśnie chłodzi się w lodówce. Jesteś moją inspiratorką - to nie pierwszy przepis z Twojego bloga, który zdecydowałam się wypróbować. Roladę jadłam u znajomych, ale strasznie bałam się zrobić ją samodzielnie. Zaczęłam szukać wśród przepisów na blogach, które czytam i znalazłam tylko u Ciebie. I wcale nie jest taka trudna do zrobienia, jak mi się wydawało. A jak smakuje w moim wykonaniu, okaże się jutro ;)
    Dzięki za przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się bardzo że znalazłaś :) Dziękuję za ciepłe słowa i pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Widzę, że ser rozwałkować na folii? i później w papier zawinąć?

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. lepiej się wałkuje pomiędzy dwoma warstwami folii. W papier zawinęłam bo folia się skończyła :) Można w papier do pieczenia lub folię :)

      Usuń
  5. Jaki rodzaj sera żółtego najlepiej użyć? Dziękuję, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń