Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


4 lipca 2011

Ogórki małosolne


Uwielbiam ich smak. Doskonałe jako dodatek do publikowanego wcześniej chleba ze skwareczkami.  Najpyszniejsze w wykonaniu mojego taty :)  Ostatnio zdradził mi swój sekretny przepis :)  Dziś dzielę się nim z Wami :)
Polecam baaaardzo :)


Składniki:
  • 3 kg ogórków średniej wielkości
  • 3 litry wody (nieprzegotowanej)
  • 3 łyżki stołowe soli (zaokrąglone)
  • 2 ząbki czosnku (pokroić w plasterki)
  • 1 koszyczek dojrzałego kopru
  • 1 mała laska chrzanu (wielkość małego palca)

Ogórki umyć, końce przyciąć. Na dnie dużego słoja (najlepiej glinianego) ułożyć: koper, chrzan i czosnek. Na to ogórki. Całość zalać wodą. Po 6-7 dniach ogórki są gotowe (można ten proces przyspieszyć o ok 2 dni dodając do słoja kawałeczek chleba na zakwasie).

*Zadbać o to, aby wszystkie ogórki były zanurzone. Dobre efekty daje położenie na ogórkach płaskiego talerza i naciśnięcie go tak aby nabrał wody. Słój przykryć ścierką.

Smacznego :)

  
 




5 komentarzy:

  1. malosolne do idealny dodatek do chlebka ze smalczykiem:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też mam taki gliniany słój. Najlepiej się sprawdza do małosolnych :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zobaczyłam Woje ogóraski i nabrałam na nie ogromnej ochoty. A jestem w siódmym miesiącu ciąży, zachcianki muszę zaspokajać na bierząco :D włąśnie nastawiłam kilogram ogórków na małosolne, ale niestety nie miałam kamiennej soli, tylko zwykłą jodowaną, nie wiem czy to się wogóle uda. Mam nadzieję, że kamienny garnek uratuje sytuację ;-)

    OdpowiedzUsuń