Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


21 grudnia 2011

Polewa czekoladowa do ciast



Przepis mojej mamy, który towarzyszy mi od lat... Polewa jest idealna, doskonale tężeje nie będąc przy tym twardą. Błyskawiczna w wykonaniu. Polecam


Składniki:
3 łyżki wrzącej wody lub mleka
3 łyżki cukru pudru
3 łyżki ciemnego kakao
100g margaryny lub masła


Do rondelka wlać wodę i rozpuścić w niej cukier (kolejność rozpuszczania poszczególnych składników jest ważna i gwarantuje nam to, iż polewa będzie miała śliczny połysk, a jej poszczególne składniki się nam nie zważą i nie "rozwarstwią".) Następnie dodajemy pokrojone na małe kawałeczki masło i rozpuszczamy. Zdejmujemy z ognia i wsypujemy przesiane kakao. Energicznie mieszamy (najlepiej rózgą lub trzepaczką) by powstała gładka, lśniąca polewa. Lekko studzimy i polewamy ciasto

Smacznego :)



133 komentarze:

  1. Przydatny podstawowy przepis! Warto zapamiętać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robię identyczną, też ją mam od mamy:)!! Jest idealna i jeszcze mnie nie zawiodła:)
    Pozdrawiam cieplutko!!

    OdpowiedzUsuń
  3. robię identyczną!
    a przepis mam od szanownej Babci.

    OdpowiedzUsuń
  4. moja mama też taką robi! np. kiedyś maczaliśmy w niej kawałki czekoladowego ciasta, na to wiórki kokosowe i posypka...idealna :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Znam ten przepis! Jest bardzo dobry i polewa rzeczywiście wychodzi idealna :]

    OdpowiedzUsuń
  6. To chyba nieśmiertelny przepis wszystkich mam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. dziwne bo mi się zrobiła breja z grudkami z wytrącającą się wodą osobiście nie polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapewniam Cię że przepis jest bardzo dobry i korzystam z niego od lat. Jeśli rozpusczasz składniki we właściwej kolejności to tu się nie mają z czego zrobić grudki...

      Usuń
    2. tak się dzieje, jeśli podgrzejesz całość po dodaniu kakao.

      Usuń
    3. o nie nie mi zrobiło się to samo,breja z grudami, a kakao na koncu dodałam bez zadnego podgrzewania...

      Usuń
    4. tez własnei mi sie zwazyło mimo poprawnej kolejnosci

      Usuń
    5. Też mi się zważyło ale podczas mieszania dodałam troszkę zimnego mleka i wszystko się naprawiło

      Usuń
    6. Moja mama mówi, że najważniejsze to nie zagotować polewy bo ją szlaczek trafi:) Jak już widać że zaraz będzie wrzeć to zdjąć na chwilę z ognia. My natomiast mieszamy kakao z cukrem na sypko i wtedy wsypujemy, bo podobno jak się kako zmiesza z cukrem to nigdy nie zrobią się grudki.

      Usuń
    7. Najprawdopodobniej tym, komu sie zwazylo zapomnialo sie dodac wody, a wytracil sie tluszcz i powstala brejka :-) Robie te polewe rowniez dlugo i pare razy zapomnialam o wodzie:-)
      Mag

      Usuń
    8. Hej kuchareczki !!
      Ja robilam milardy razy ta polewe zeby ot tak o zaslodzic swoje podniebienie. Ale od tego roku ilekroc zrobie ta polewe ciagle sie warzy !! Robie ja tak jak kilka lat temu i tak jak mama mi pokazala i ciagle mi nie chce wyjsc. Nie wiem czy ro kakao z dacomoreno jest oszukane czy jak... :(

      Usuń
    9. Ja zrobiłam dzisiaj po raz pierwszy, dobre mleko, cukier puder, masło na wagę i kakao z Decomoreno, dla podkręcenia smaku dodałam łyżeczkę likieru 43, wyszło super

      Usuń
    10. oooo no właśnie ;) ja też tak robię i jest super ta polewa :) oczywiście też używam tylko najlepszych produktów i przede wszystkim robię wszystko wg odpowiedniej kolejności ;) a kto nie potrafi lub partaczy to nic dziwnego że nie wyjdzie :p

      Usuń
    11. Mi również sie zgrudkowało ale dolałam odrobine wody i ponownie podgrzałam mieszajac cały czas i wyszła pyszna

      Usuń
    12. Super zimne mleko uratowało mija polewę. Dziękuję 💋

      Usuń
  8. ZROBIŁEM TA POLEWE PYSZNE DZIECIAKI WCINAŁY POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  9. Jaka porcja??

    OdpowiedzUsuń
  10. Super przepis polecam dodać podczas studzenia 1 łyżkę mleka zimnego .pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. hej, mam takie pytanie, czy ta polewa potem twardnieje czy pozostaje taka bardziej w konsystencji kremu? :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polewa ma po wystudzeniu konsystencję która nie utrudnia krojenia ciasta, nie pęka, nie chrupie i jest elastyczna ale absolutnie nie spływa :)

      Usuń
  12. POLEWA- SUPER!!! POLECAM!!!! DZIĘKUJĘ ZA TEN PRZEPIS! Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. polewa nadaje się do mazurka idealnie !!!!!
    aż sie ma ochotę zjeść mniam mniam

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo dobry przepis, pierwszy raz natrafiłam na taką idealną polewę.

    OdpowiedzUsuń
  15. właśnie uratowałaś mój miodownik! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo dobry przepis, idealna polewa.10/10

    OdpowiedzUsuń
  17. Super! Zrobiłem przed minutką patrząc w ekran :P

    OdpowiedzUsuń
  18. Naprawdę pyszna ! Najlepsza jaką jadłam jest naturalna :D... Polecaam !.

    OdpowiedzUsuń
  19. Pytanie1: jak dużo jej wychodzi z podanych składników? Czy starczy na tort?
    Pytanie2: czy po przechowaniu przez noc w lodówce polewa nadal będzie ładna i lśniąca? (ostatnio na jednej się zawiodłam, bo w dniu polania, na świeżo, była piękna, a następnego dnia wyglądała już fatalnie)

    Z góry dzięki za odpowiedź! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polewa ma ładny lśniący kolor przez cały czas nawet po zastygnięciu. Na małego torcika 20-22 cm powinno wystarczyć (razem z bokami) ale większy wydaje mi się że musisz robić już z podwójnej porcji. Generalnie polewy jest tyle by pokryć ciasto w tradycyjnej blaszce 25x35. Pozdrawiam

      Usuń
    2. Dzięki za podpowiedź :) Zrobiłam tę polewę z podwójnej porcji do tortu dla siostry na urodziny. Polewa jest przepyszna i ładnie się trzyma. Bardzo polecam wszystkim! Tort zniknął bardzo szybko, ale mam zamiar zrobić mniejszą wersję specjalnie na bloga :) Dzięki za inspirację!

      Usuń
    3. Zrobiłam go w wersji z wodą i z mlekiem i zdecydowanie lepsza wydała mi się z wodą :) Efekt widoczny na zdjęciu do tortu banofii na moim blogu, zapraszam :)

      Usuń
  20. To była moja pierwsza polewa w życiu na babkę babuni wyszła wyśmienicie!!! Jestem super początkującym kucharzem (zupy jeszcze nie zrobię...)Polecam gorąco!!!

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam,
    dokładnie dostosowałam się do przepisu i polewa wyszła super:)Tylko bardzo szybko zgęstniała i nie mogłam rozsmarować jej na kremie.Czy mogę dać 1 łyżkę wody więcej?
    Pozdrawiam,Hania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli polewa wyszła za gęsta można ją leciutko (!) podgrzać i znów nabierze płynnej konsystencji :) Jeśli doda się wody więcej, istnieje ryzyko że nie siądzie się później idealnie. Pozdrawiam

      Usuń
  22. polewa jest ŚWIETNA! jak z cukierni albo i lepiej, po prostu cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie jestem zadowolona z przepisu. Polewa nie zastygła, popsułam wygląd sernika.
    Pewnie przy krojeniu umażę nią całe ciasto.Nie podzielam Waszego entuzjazmu!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapewniam Cię że prawidłowo przygotowana polewa zastyga. Poczekaj jeszcze i daj jej stężeć w lodówce.

      Usuń
    2. ja specjalnie lecialam do sklepu bo patrze tak zachwalaja tę polewe,a tu lipa,wszystko zrobilam tak jak nalezy, zrobily sie grudy i maslo plywalo osobno,oczywiscie na koncu po zdjeciu z ognia dodalam kakao i tak sie stało.

      Usuń
  24. POLEWA REWELACYJNA!!!ROBIŁAM RÓŻNE POLEWY,ALE ICH SMAK I WYGLĄD NIE BYŁ TAK IDEALNY.PRZEPIS SUPER! POZDRAWIAM.OLA

    OdpowiedzUsuń
  25. Długo szukałam przepisu na bezbłędną polewę kakaową do ciast.Eksperymentowałam nawet z żelatyną -jak się okazało -niepotrzebnie ,bo najlepsze jest to co najprostsze. Pani przepis jest DOSKONAŁY .Piękny połysk,idealna konsystencja i co najważniejsze!!-cukier nie zgrzyta w zębach xD .Bardzo dziękuję i pozdrawiam :).Zuzia

    OdpowiedzUsuń
  26. Też mam zamiar właśnie ją zrobić, murzynek piecze się w piekarniku :) I tutaj mam pytanie: Polewę wylać na zimne/ciepłe/gorące ciasto?

    OdpowiedzUsuń
  27. nie polecam! zrobila sie polewa z grudami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cóż Ci mogę "anonimie" powiedzieć..... może tylko tyle że mi wyszła :)
      I niezmiennie gładka i piękna wychodzi mi od kilkunastu lat... :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  28. dziękuje pięknie za przepis. Pierwszy raz w życiu polewa czekoladowa na naszym cieście wygląda jak polewa! :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Idealna:) Dziękuję, pierwszy raz mi wyszła polewa i to jaka:)

    OdpowiedzUsuń
  30. A mi tez niestety nie wyszła- zrobiły sie grudki i masło si oddzieliło od reszty, a robiłam dokładnie wedlug przepisu...

    OdpowiedzUsuń
  31. Jestem cukiernikiem i takiej polewy jeszcze nie robiłam :) zawsze wcześniej wszystko ucierałam, teraz miałam małą przerwę w pieczeniu, myślę sobię... zerknę i ten przepis na polewę jest rewelacyjny! najlepszy! pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tym bardziej mi miło :) Cieszę się że polewa smakuje :)

      Usuń
  32. ja dzis pieke metrowca. licze ze ten przepis sie sprawdzi. odezwe sie jutro:)

    OdpowiedzUsuń
  33. nie bede czekac do jutra zeby napisac ze polewa jest wyczesana!

    OdpowiedzUsuń
  34. Super przepis ;) polewa wygląda jak na zdjęciu ;)

    OdpowiedzUsuń
  35. polewa pyszna!!!!! ładnie wychodzi i gladka bez zbędnego kombinowania!!!! trzeba od razu po zdjeciu z ognia dodać kakao i mieszać trzepaczką a nie ma mozliwości, żeby wyszły grudy

    OdpowiedzUsuń
  36. zrobiłam wg podanego przepisu i jest cudna !!! co Wy tu z tymi grudami ??? nakoniec odrobinę dodałam likieru Sheridan's (wersja dla dorosłych) cud, miód i pychotka :-)))) dzięki wielkie za przepis :-)))

    OdpowiedzUsuń
  37. może ktoś wie co zrobić żeby była twarda? bo zależy mina takiej, która zupełnie zastygnie, z góry dzięki za rady

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz po prostu stopić czekoladę :) wtedy na bank po zastygnięciu będzie twarda :)

      Usuń
  38. Polewa pyszna, ale ... za pierwszy razem wyszła, dwa następne nie. Robiłam tak jak przepisie. Jak zamieszałam łyżką, aby kakao się nie pyliło, wyglądało OK, ale jak użyłam energicznie trzepaczki oddzielił się maślano-wodny płyn, polewa się nie lała, trzeba było rozsmarować, choć z problemem, bo zdzierała się wierzchnia skórka ciasta. Efekt wizualny mało ciekawy uratowały płatki migdałów.

    OdpowiedzUsuń
  39. Polewa super. Co prawda wyszła mi bardzo gęsta, ale nie był to żaden problem, rozsmarowałam na cieście. Wydaje mi się, że mogłam dać zbyt kopiaste łyżki kakao. Zamieściłam link do przepisu na swoim blogu - żeby więcej osób poznało tę recepturę :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  40. Bardzo dobra polewa, korzystałam wiele razy z tego przepisu.
    Czasami się zdarza, że się warzy... Ale na to jest sposób. Wystarczy dodać do gorącej, zwarzonej masy trochę surowego białka jaja i intensywnie zamieszać. To zawsze pomaga :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Mam pytanie: robię masę na "trufle" i chciałbym małe kulki z tej masy obtoczyć polewą czekoladową. Czyli polewa musi być odpowiedniej konsystencji, aby osiadła na kulce i po odstawieniu nie spłynęła, szybko stężała, a później jeżeli kulki będą stykać sie ze sobą to się nie zlepią. Czy ta polewa będzie do tego dobra? Proszę o poradę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można spróbować ale lepiej do pralin nada się rozpuszczona czekolada - wówczas dodatkowo fajnie chrupie. Ta polewa się nie rozlewa ale nie chrupie - jest miękka. Jeśli będziesz moczył w tężejącej powinno być ok ale liczyć się trzeba z tym że część spłynie - zresztą przy czekoladzie tez tak jest. Praliny układaj w odstępach by się nie stykały wówczas unikniesz sklejenia i potem odrywania - nie wygląda to estetycznie :) Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. i jeszcze jedno - dawaj od razu do lodówki :)

      Usuń
    3. Ślicznie dziękuję

      Usuń
  42. Właśnie takiego przepisu potrzebowałam! Jutro wyprubuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  43. wyszła mi dwa razy super a raz rozwarstwiła mi się;) nie przejelam się tym zbytnio ale akurat wtedy kiedy się rozwartsiwla miałam impreze w domu na dużo ludzi i nie wygladalo to za wesoło,bylo w miare oki ale wstyd tez mi trochę było, no ale widać takiego już mam pecha;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak to już bywa, że jak się najbardziej staramy to wtedy na złość jak najmniej wychodzi :)

      Usuń
    2. Do rozwarstwionej polewy wystarczy dolewać po trochu mleka cały czas podgrzewając i mieszając i powinna się naprawić ;)

      Usuń
  44. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  45. Polewa super ! Jestem juz starą gospodynią , ale jakos do tej pory nie wiele razy miałam okazję robić ciasto z polewą i dlatego sięgnęłam po przepis do internetu. Polewa jest błyszcząca , o idealnej konsystencji i co ważne, nie za słodka !

    OdpowiedzUsuń
  46. jestem pod wrażeniem,dodałam troszkę mlek(łyżeczkę)bo tez się zrobiły grudki,ale później rewelacja!dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  47. A jak zbrakło mi łyżki kakao to też polewa mi zgęstnieje? Mam wrażenie, że jest rzadka, ale jest jeszcze ciepła to dam jej jeszcze chwilkę.. Ewentualnie jak to uratować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a wody/mleka dałaś tyle co w przepisie czy zmniejszyłaś? Jeśli tyle co w przepisie to może być problem.... Samo zwiększenie masła raczej nie pomoże....

      Usuń
  48. właśnie zrobiłam i wyszła wyśmienita pychotka. nie wiem jak komus moga wyjsc grudki poniewaz konsystencja jest idealna!!!!!!!!!!!!!!!! polecam

    OdpowiedzUsuń
  49. Czy polewę można miksować mikserem a nie mieszać ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nigdy tak nie robiłam ale obawiam się na szybkich obrotach się rozwarstwi. Mieszać trzeba delikatnie najlepiej rózgą albo na wolniutkich, najwolniejszych obrotach

      Usuń
    2. mnie sie polewa zawsze rozwarstwia, niezaleznie od przepisu (moze to wina masla, ktorego uzywam), wiec zaczelam szukac sposobow na uratowanie takiej polewy i znalazlam!

      SPOSOB NA URATOWANIE POLEWY Z GRUDKAMI:

      polewe zdjac z ognia, przelozyc do waskiego, wysokiego naczynia i potraktowac blenderem z trzepaczka dodajac przy tym troche zimnego mleka. zrobilam to na bardzo szybkich obrotach i wyszla. mniam :)

      Usuń
  50. Świetna polewa! -właśnie polałam nią wielkanocną babkę,jeśli komuś nie wyszła ,wina leży albo w kiepskim maśle,albo w złym nastroju osoby ją gotujące i eszcze jedno -miesza się ręcznie rózgą i koniecznie przesiewa kakao.Dziękuję i życzę super Świąt Wielkanocnych

    OdpowiedzUsuń
  51. a nie łatwiej masło (100 g), 3/4 szklanki cukru, 4 łyżki zimnej wody i 2 płaskie łyżki kakao. Roztopić i pomieszać aż się połączą na ogniu. Wszystko raem do granka, pomieszać aż się roztopi i połączy. Nigdy się nie rozwarstwi i nie będzie grudek.

    OdpowiedzUsuń
  52. Dzięki -potrzebowałam własnie tego przepisu-gdzies mi po głowie chodził ..ale nie byłam na sto procent pewna kolejnosci ...zapraszam tez do mnie aby pocieszyc oko "z troche innej beczki "http://ideaandstyl.blogspot.ie/

    OdpowiedzUsuń
  53. Właśnie zrobiłam polewę.. jest świetna, tak ładnie gęstnieje przy energicznym mieszaniu kakao z margaryna. Błyskawiczne przygotowanie.. jestem zadowolona. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  54. czy można dać zwykły cukier jeśli nie mam pudru? jeśli tak, to jaką ilość?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja robię tylko z cukru pudru

      Usuń
    2. Ja użyłam zwykłego cukru bo pudru nie miałam i polewa wyszła jak powinna.

      Usuń
  55. Wyszła super! :) Nie wiem jak komuś mogło nie wyjść

    OdpowiedzUsuń
  56. Na ciepło ekstra :) a na cieście zaraz ocenimy :))

    OdpowiedzUsuń
  57. Boska :):):):) Dziękuję :) Moja babcia taką robiła ale przepis przepadł.. i proszę, dzieciństwo wróciło :) A tym co się zważyło to mówię od razu że zawsze tak będzie jak użyjecie masła nie 82% tylko jakiegoś miksu... jak nie chcecie płacić za masło , zróbcie na margarynie. Zrobiłam na maśle i margarynie, mogę powiedzieć że ta na margarynie jest płynniejsza i łatwiej się rozlewa. Z masła lepsza na boki bo gęstsza i lepiej się przykleja.

    OdpowiedzUsuń
  58. Odpowiedzi
    1. Halinko , naprawde ta polewa jest super i nigdy sie nie warzy ! mleko cukier zagotowac dodac maslo i dobrze rostrzepac zdjac z ognia dodac kakao i dobrze wymieszac do gladkosci i wychodzi super !

      Usuń
  59. podpisuję się pod poprzednikiem - masakra

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przepis jest doskonały. Mi zawsze wychodzi i jak widać pozostałym także :) Najważniejsze jest robić ściśle (!) wg przepisu i używać rózgi. Nie może się nie udać.

      Usuń
  60. Mój 21 syn, naoglądał się Master Chefa i postanowił ją zrobić na własnoręcznie upieczony piernik. Przed chwilką zawołał mnie, bo wsypaniu kakao zaczęły się robić grudki. Okazało się, że mieszał zwykłą szpatułką, więc wziełam stereńką, 40 letnią sprężynkę-rózgę ipo minucie masa była lśniąca, gładka i gęsta. Syn wzbogacił ją o o aromat rumowy i likier Dziki Cynamon (25 ml). Po wymieszaniu łyżką dał mi spróbować, a wtedy postanowiłam ją tu opisać. Jest rewelacyjna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) Dziękuję Ci serdecznie za ten wpis :) Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  61. Właśnie poczyniłam polewę wg Twojego przepisu. Smak jak u mamy i babci. :)
    Polałam nią piernik.
    Pysznie pachnie. Jak moi mężczyźni wrócą do domu, będzie czekało na nich ciacho, bo ja dam o sylwetkę, ale na kawałek skuszę się, co tam. :)
    Pozdrawiam,
    Katarynka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, bardzo się cieszę :) Dziękuję Ci serdecznie za ten wpis i pozdrawiam :)

      Usuń
  62. Polewa REWELACJA :) Zrobiłam ściśle według przepisu i wyszła superrr :) Żadnych wytrąceń,ani grudek i jest bardzo lśniąca, a mieszałam zwykłą łyżką. Dziękuję za ten przepis i polecam wszystkim :)

    OdpowiedzUsuń
  63. Bardzo dobry przepis, tylko nastepnym razem musze dac mniej kakao bo troche za gorzka byla. Uzylam decomoreno. Robilam te polewe "na parze" i nic sie nie zwazylo:)

    OdpowiedzUsuń
  64. Rewelacyjny przepis.ta polewa jest najlepsza!
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  65. Przed chwilą zrobiłąm wyszła idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  66. Energiczne mieszanie zamieniłabym na powolne mieszanie z wyczuciem, bo mieszając szybko mamy 100 procent prawdopodobieństwa, że polewa z tego przepisu się zgotuje. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  67. Energiczne mieszanie zamieniłabym na powolne mieszanie z wyczuciem, bo mieszając szybko mamy 100 procent prawdopodobieństwa, że polewa z tego przepisu się zgotuje. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  68. Mi tam wyszła nie wiem co robicie nie tak jak są grudki to mikserem albo trzepaczką roztrzepać bo to grudki kakaa i polewa gładka, smaczna, piękna i błyszcząca. :)

    OdpowiedzUsuń
  69. Z doswiadczenia mojej tesciowej,ktora piecze doskonale ciasta wiem ze uzywa do polewy tylko i wylacznie Bielskiej margaryny..cacao DecoMoreno-nawet nie trzeba przesiewac,no chyba ze stoi sobie dluzej...Ja dzis probowalam z polewa pierwszy raz i faktycznie wyszla swietnie..Przepis prosty,tan i i szybki..dzieki

    OdpowiedzUsuń
  70. Z doswiadczenia mojej tesciowej,ktora piecze doskonale ciasta wiem ze uzywa do polewy tylko i wylacznie Bielskiej margaryny..cacao DecoMoreno-nawet nie trzeba przesiewac,no chyba ze stoi sobie dluzej...Ja dzis probowalam z polewa pierwszy raz i faktycznie wyszla swietnie..Przepis prosty,tan i i szybki..dzieki

    OdpowiedzUsuń
  71. Fantastyczna i prosta w przygotowaniu polewa. Nie przykładałam się specjalnie do wykonania, bo jedną ręką mieszałam, a drugą zabawiałam dziecko, a i tak wyszło. Kakao nie przesiewałam, zamiast cukru pudru dałam ksylitol i polewa wyszła cud-miód :-)

    OdpowiedzUsuń
  72. Fantastyczna i prosta w przygotowaniu polewa. Nie przykładałam się specjalnie do wykonania, bo jedną ręką mieszałam, a drugą zabawiałam dziecko, a i tak wyszło. Kakao nie przesiewałam, zamiast cukru pudru dałam ksylitol i polewa wyszła cud-miód :-)

    OdpowiedzUsuń
  73. A JA JAK MAM POD RĘKĄ GORZKĄ CZEKOLADĘ,TO WRZUCAM DO GARNKA Z ODROBINĄ MLEKA I PODGRZEWAM I TYLE:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale skoro ktoś może użyć naturalnych składników, to zawsze będzie to lepsze od kupnej czekolady i tego czegoś białego w kartonikach z ważnością 12 m-cy;)

      Usuń
  74. Porażka !Wszystko wg przepisu i o niczym nie zapomniałam !Tłuszcz można zlewać i zwarzona.Całe życie szukam przepisu na polewę i jeszcze nie znalazłam więc tymi brejami polewam ciasta.Mogłabym rozpuścić czekoladę ale nie znoszę jak polewa się łamie. Może autorka napisze jakie to maja być łyżki, czubate?,płaskie ? czy jeszcze inne ? Może spróbuję jeszcze raz. Zawsze mnie denerwuje nieprecyzyjność przepisów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś wszystkim wychodzi.....-ja robiłam ją ze 100 razy i zawsze wychodzi!-jest to NAJLEPSZY przepis jaki miałam do tej pory.Bazuję tylko na nim.Ps.a łyżka to po prostu łyżka...!-nie jest napisane ani czubate ani płaskie...Po prostu łyżka.

      Usuń
    2. pleszka, robiłam tę polewę 3 x i chyba za drugim zrobiło mi sie to samo... też nie wiem dlaczego, ale pozostałe 2 super wyszyły

      Usuń
  75. Potwierdzam, smakowite i cudownie się robi.

    OdpowiedzUsuń
  76. To przepis stary jakurat swiat najlepsżycia ja go mam od swojej mamy i nigdy się nic nie stało zawsze wychodzi pomimo że w przepisie mojej mamy podgrzewa się polewę aż zacznie się ciągnąć nitka i nigdy się nie zważyła. Musiadł być dobre masło a nie miksy

    OdpowiedzUsuń
  77. Przepraszam za błędy ale słownik tak poprawia i głupoty czasem wychodzą 😊

    OdpowiedzUsuń
  78. Mi też wyszły grudy mimo, że robiłam krok po kroku jak w przepisie. Musiałam zagotować ponownie i dolewałam mleka. Uratowana :)

    OdpowiedzUsuń
  79. Twój blog jest ze mną już tyle lat, ze Twoje przepisy są już moje. Polewa czy pasztet, nic mi nie trudne. Fajnie ze jesteś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci pięknie za ciepłe słowa :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  80. Tego właśnie szukałam, starego, dobrego przepisu. Pamiętałam składniki, jednak z proporcjami już było gorzej ;-). Wszystko wychodzi gładziutko. Dziękuję za przypomnienie.

    OdpowiedzUsuń
  81. Oj dlugo szukalam dobrej polewy i w koncu ta spelnila moje oczekiwanie. Bardzo dobra , prosta w przygotowaniu. Dzieki za fajny przepis

    OdpowiedzUsuń
  82. Właśnie dzisiaj robiłam tą Polewę , jest znakomita , bardzo łatwa do zrobienia , trzymałam się kolejności , mieszkałam łyżka , bez grudek , bardzo polecam ten przepis , jest Super.

    OdpowiedzUsuń