Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


9 stycznia 2012

Pstrąg pieczony w folii



Jeśli lubicie ryby, to chciałabym Wam dziś zaproponować pstrągi pieczone w folii. Pyszne zdrowe i dietetyczne ;)
Przepis znaleziony na tej stronie. Polecam bardzo :)


Składniki:
2 pstrągi
1 - 2 cytryny
2 ząbki czosnku
sól, pieprz
masło
olej
kilka gałązek koperku lub jak wolicie pietruszki



Folię aluminiową rozłożyć na blacie. Naoliwić ją. Pstrąga dokładnie umyć i osuszyć. Oprószyć solą i pieprzem zarówno zewnatrz jak i wewnątrz. Do środka wsadzić i rozetrzeć przeciśnięty wczesniej czosnek, gałązkę pietruszki i koperku oraz plastry cytryny. Na wierzchu ryby można położyć listki masła. Pstrąga zawinąć dokładnie w folię (składając zarówno górę jak i boki folii). Ułożyć na blaszce. Piec w nagrzanym piekarniku przez ok 30 minut (w zależności od wielkości ryby) w temp. 200 stopni. Pod koniec pieczenia można odwinąć górę folii, naciąć skórkę i zapiec. Podawać z ćwiartkami cytryny i np. frytkami :)
Smacznego :)




19 komentarzy:

  1. Uwielbiam ryby, pstrąg jest jedną z ulubionych:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam tak przygotowanego pstrąga! A im mniej ma dodatków, tym lepiej... Ale mi smaka na takiego zrobiłaś...

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam pstrąga :) dawno nie jadłam... pyszności

    http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. cudny ten pstrąg! uwielbiam ryby pieczone w folii:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pstrąg to moja ulubiona ryba więc zawsze będę się zachwycać:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam pstrąga! Szczególnie z cytrynowym pieprzem wewnątrz (plus plastry cytryny w środku i na zewnątrz), też zapiekanego w 200 stopniach :) Pyycha!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ależ mi narobiłaś smaku tym pstrągiem :) od paru dni strasznie mi się chce ryby :) pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takiego pstrąga, ja czasem dodaję jeszcze rozmarynu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziś robię takiego pstrąga,co prawda małego ale pstrągaaaaaaaaaaaaaaa........

    OdpowiedzUsuń
  10. właśnie mam 2 pstrągi i wypróbuję ten przepis

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziś zrobiłam na obiadek.Wyszedł mi za mało słony i dolna skórka przykleiła mi się do folii (troszkę się naskubałam).Ale jak na pierwszy raz był super. Gorąco polecam

    OdpowiedzUsuń
  12. właśnie zrobiliśmy pstrągi według podanego przepisu. Super pycha wygląda. Troche za dużo masła i pstrąg pływa w nim. Dzieciaki juz szykuja widelce.

    OdpowiedzUsuń
  13. I u mnie jest dzisiaj na obiad (właściwie kolację;)

    OdpowiedzUsuń
  14. rybka w piekarniku! czekam na efekty ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja na opinie :) Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. trochę późno, ale jest: rybka cudowna! Delikatna i aromatyczna. Na pewno wypróbuję więcej przepisów. :)

      Usuń
  15. Ja dorzuciłam do tego ziemniaki i marchewkę pokrojone w słupki i cebulę w ćwiartkach, piekłam obok w piekarniku i wyszło super, no i od razu obiad z warzywami :) polecam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Pstrąg jest dobry po dodaniu koperku i lubczyku - smak super

    OdpowiedzUsuń