Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


11 sierpnia 2012

Jagodzianki - najlepsze na świecie




Znalazłam jagodzianki idealne :) Absolutnie idealne. Najlepsze jakie jadłam do tej pory. Fantastycznie delikatne i mięciuteńkie ciasto wprost rozpływające się w ustach. Przepis znalazłam u Kasi na blogu Gotuję bo lubię i polecam Wam baaardzo :)

Składniki na 12 szt:
550g mąki pszennej
250 ml letniego mleka
100g masła
2 kopiate łyżki serka mascarpone
2 jajka
7 łyżek cukru
25g świeżych drożdży lub 14g suszonych
1 szczypta soli

ponadto:
ok.750 ml jagód+ok 2,5 łyżki cukru pudru
1 szk cukru pudru
1-2 łyżki ciepłej wody
1 roztrzepane jajko do posmarowania


Drożdże rozmieszać dokładnie z cukrem i połową mleka i odstawić na 15 minut. Masło rozpuścić i połączyć dokładnie z pozostałym mlekiem i serkiem mascarpone (ja robiłam to rogalką). Wszystkie składniki na ciasto bardzo dokładnie wyrobić. Jeśli ciasto będzie się kleiło można podsypać mąką ale nie za wiele by nie było twarde. Im luźniejsze ciasto tym delikatniejsze jagodzianki.
Ciasto przełożyć do naoliwionej miski, przykryć ściereczką i odstawić do podwojenia objętości.

Jagody wymieszać z cukrem pudrem.

Wyrośnięte ciasto podzielić na 12 części. Każdą z nich rozpłaszczyć na placuszek. Na środek każdego z nich nałożyć ok 1,5 łyżki jagód i bardzo dokładnie skleić. Uformować bułeczkę i ułożyć ją ma blasze wyłożonej matą do pieczenia klejeniem do spodu. Uformowane bułeczki odstawić na ok 20 minut do napuszenia. Po tym czasie każdą z bułeczek posmarować roztrzepanym jajkiem. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec ok 20 minut w temp 190-200 stopni. Studzić na kratce a wystudzone polukrować.
Smacznego :)

 
 
 

17 komentarzy:

  1. chyba myślami je ściągnęłam, cały dzień o nich myślałam!

    OdpowiedzUsuń
  2. chciałabym zjadać takie dzis na śniadanie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają przepysznie, uwielbiam !

    OdpowiedzUsuń
  4. mam ochotę na domowe jagodzianki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. O nie! Wyglądają tak apetycznie że muszę je zrobić!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowne! Jagodzianki to moje ulubione smaki wakacji!
    Porywam dwie, bo jedna to za mało :-)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj te jagodzianki:D
    Jestem fanką pysznych drożdżowych bułeczek:)
    Fajnie by było zachować ich smak na całą jesień i zimę:D
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:*

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam domowe jagodzianki, świetnie Ci wyszły:) widać, że smakowały:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zrobilam i wyszly pyszne, dzisiaj znowu powtorka :) Dziekuje za super przepis!

    OdpowiedzUsuń
  10. Piekę rok w rok tylko z tego przepisu... Cudowne są zarówno z jagodami jak i wiśniami! <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne I zapewnie pyszne,ja również co roku piekę takie jagodzianki ale muszę spróbować z tego przepisu🙂

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne I za pewnie pyszne,ja również piekę takie ale muszę spróbować ten przepis🙂

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszę kiedyś zrobić te jagodzianki

    OdpowiedzUsuń
  14. A przepis super dziękuję Pani za podanie przepisu

    OdpowiedzUsuń