Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


22 kwietnia 2013

Produkty kuchni japońskiej z Kuchnie Świata





Kuchnia japońska - jakże egzotyczna. W naszym menu póki co znalazło sie jedynie sushi, ale myślę że to tylko kwestia czasy jak sięgnę głębiej.
Jemy je od stosunkowo niedawna, bo zaledwie od kilku lat i raczej z reguły sięgamy po najbardziej klasyczne: sushi - maki, przygotowywane za to w wielu wersjach smakowych: warzywne, z rybą,  z avocado czy paluszkami surimi. Powolutku małymi kroczkami zaczynają się przekonywać do niego także moje dzieci. Na blogu pisałam już o sushi i o podstawach w jego przygotowaniu (klik).
Każdy ma swoje ulubione smaki po które sięga chętnie i swoje ulubione produkty.


Sos sojowy Kikkoman
Mój ulubiony. Naturalnie warzony według tradycyjnej receptury z czterech składników: soi, pszenicy, wody i soli, bez dodatku syntetycznych aromatów i barwników. Towarzyszy mi w kuchni od dawna. Idealny nie tylko do sushi, ale także jako składnik wielu marynat do mięs. Karczek na grilla (klik) z użyciem tego sosu wychodzi idealny. Ten sos ma smak i nie jest to tylko sól i zabarwiona woda jak w przypadku innych.

 
Imbir różowy marynowany Sushi Gari w zalewie słodko - octowej. 
Idealny do przegryzania pomiędzy kęsami sushi w celu oczyszczenia kubków smakowych. Imbir różowy barwiony w naturalny sposób jest z reguły słodszy od tradycyjnego białego. Dla mnie idealny i bardzo przeze mnie lubiany.


Zaprawa do ryżu Seasoned Vinegar for sushi
Szczerze mówiąc mnie nie zachwyciła. Osobiście wolę samodzielnie przygotowaną zaprawę na bazie octu ryżowego, soli i cukru, ale jeśli ktoś nie chce się bawić w dodatkowe przygotowywanie zaprawy to takie rozwiązanie powinno go zadowolić. Ponadto zaprawa może stanowić bazę do sosów sałatkowych. Wystarczy dodać oliwę i dressing gotowy


Makaron bezglutenowy Schar
Kształt klasyczne świderki - to produkt którego byłam szczególnie ciekawa. Idealny dla osób będących na diecie bezglutenowej
Makaron po ugotowaniu zachowuje idealny kształt, jest sprężysty i nie rozpada się podczas gotowania. W smaku identyczny z makaronem tradycyjnym. U mnie idealnie sprawdził się w towarzystwie słodkiej śmietanki, cukru i borówek.
















Po te jak i inne produkty zapraszam na stronę:

 


1 komentarz:

  1. Zgadzam sie co do sosu sojowego Kikkoman, zaden nie smakuje mi tak bardzo jak ten :)

    OdpowiedzUsuń