Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


2 lutego 2014

Pomada wodna - lukier do pączków i ciast



Dzisiaj błyskawicznie bo przepis prosty i banalny - pomada cukiernicza. Idealnie sprawdzi się na pączkach, ciastkach czy babkach. Przepis znaleziony na stronie doradcasmaku.pl . Polecam :)


Składniki:
500g cukru
3/4 szkl wody
35g octu

Cukier zagotować z wodą. Na gotujący się wlać ocet i podgrzewając na średnim ogniu gotować jeszcze chwilę do lekkiego zgęstnienia (temp. ok 115-120 stopni). Zdjąć z ognia i lekko przestudzić. Ucierać do białości.
Pomadą polewać pączki i ciasta. Używać jak lukru. Można barwić na dowolne kolory i przechowywać do dwóch miesięcy w szczelnie zamkniętym pojemniku w lodówce. Przed użyciem wystarczy podgrzać ;) Jeśli pomada jest zbyt gęsta dodać kilka kropli przegotowanej wody.
Smacznego :)






 


17 komentarzy:

  1. Fantastyczny przepis. Jest wiele różnych przepisów na polewy. Skorzystam z Twojej propozycji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny przepis, zapisuję:)

    OdpowiedzUsuń
  3. fajna sprawa, nie wiedziałam, że takie coś istnieje... :) na pewno skorzystam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za super szybki pomysł na gęsty lukier.A mam pytanie dlaczego ocet?Bo ja znam z sokiem z cytryny bez zagotowywania.Pozdrawiam świetna Blogerkę i dziękuję za przepisy na TM 31

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ocet zapobiega cukrzeniu ;) Dawniej dodawano syrop ziemniaczany (sok ze zmiksowanych ziemniaków). Dzisiaj z powodzeniem stosuje się ocet :) należy jednak pamiętać że jak przesadzimy z ilościa to bardzo rozrzedzimy pomadę

      Usuń
  5. Zwykle robiłam tak samo, ale z mlekiem, dlatego jego gwarancja świeżości była krótka, ten z wodą mniej biały niż mój, ale mi się bardziej podoba, zapisuję, dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie zrobiłam pomadę dokładnie w/g przepisu ale coś mi nie wyszło. Nie zrobiła się biała i jest trochę rzadka. Jaki może być powód mojej porażki? A może da się jeszcze coś z tym zrobić? Proszę o pomoc!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli jest zbyt rzadka to za któtko się gotowała. Kolor biły uzyskujemy przez jej rozcieranie. Spróbuj jeszcze raz podgrzać i może się uda uratować ;)

      Usuń
    2. cukier należy gotować metodą na piórko, czyli, profesjonalnie przygotować sobie z drucika coś na kształt dmuchawki do baniek mydlanych czyli kształt lizaka balonika z oczkiem na końcu,w który po zamoczeniu w syropie i wyjęciu należy dmuchnąć - jeśli powstanie bańka jest ok.
      Druga metoda to widelec, po zamoczeniu i wyjęciu w pionie nad garnkiem powinien syrop spływać ciurkiem z czubka widelca, nie z pojedynczych widełek, i wtedy należy dodać octu lub soku cytryny, podstudzić ( można przelać do makutry ) i utrzec na biało.
      można go przechowywać bardzo długo, natomiast pączki wszelakie należy maczać gorące jeszcze w ciepłej pomadzie w tedy warstwa pomady na pączkach jest idealna.

      Usuń
  7. Też pomyślałam, że jak jeszcze podgotuję pomadę to odparuje trochę wody i będzie ok. Ale tym razem przedobrzyłam i zrobiło mi się coś jakby miód. Zrobiłam więc od początku tylko dałam mniej wody i octu. Może u mnie jest rzadsza woda...:) Teraz jest super! Dziękuję i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Fantastyczny przepis……
    http://bit.ly/pakietmedyczny

    OdpowiedzUsuń
  9. mam pytanie do paczkow uzywam pomady wodnej po wystgnieciu strasznie sie kruszy i odpada jaka moze byc tego przyczyna mozecie pomoc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest przegotowana, podgrzej dodaj trochę wody.
      Pączki zaraz po upieczeniu jak są gorące maczamy w podgrzanej pomadzie i będzie ok.

      Usuń
  10. Proszę o informację jak mam rozumieć "ucierać". W jaki sposób w jakim naczyniu?

    OdpowiedzUsuń
  11. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetnym pomysł na polewę, a ja akurat upiekłam makowiec na cieście kruchym

    OdpowiedzUsuń