Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


1 lutego 2015

Pączki z serem twarogowym



Karnawał na całego ! Dzisiaj błyskawicznie się uwinęłam z przepisem. Nie pozwolę żebyście długo czekali na ten przepis. Pączki wychodzą cudownie delikatne, mięciuteńkie i sprężyste. Pierwszy raz robiłam ciasto drożdżowe nie tylko z udziałem drożdży, ale także z dodatkiem proszku do pieczenia. Przepis strasznie dawno temu wycięłam z jakiejś gazety. Nie mam pojęcia jakiej... Baaardzo smacznie wyszło więc baaardzo Wam polecam :)


Składniki:
400g tłustego sera twarogowego zmielonego
600g mąki pszennej
120g roztopionego masła
150g cukru
25g drożdży
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki śmietany
4 jajka
3 łyżki mleka
16g cukru waniliowego
szczypta soli

ponadto:
konfitura do nadzienia
tłuszcz do smażenia
cukier puder do posypania


Drożdże rozetrzeć z mlekiem i odrobiną mąki. Odstawić na 10 minut aż ruszą. Wszystkie składniki wyrobić na gładziuteńkie elastyczne ciasto. Nie powinno być ani jednej grudki. Ciasto przełożyć do naoliwionej miski , przykryć ściereczka i odstawić do podwojenia objętości.
Następnie ciasto przełożyć na oprószoną mąką stolnicę. Rozwałkować na grubość ok 1 cm i wycinać szklanką paczki (powinno wyjść ok. 25 szt). Odstawić do ponownego napuszenia na min. 20 minut.
Smażyć na rozgrzanym tłuszczu (ok 175 stopni) z obydwu stron (najpierw można smażyć pod przykryciem a następnie zdjąć pokrywkę. Usmażone odkładać na ręcznik papierowy. Wystudzone nadziewać konfiturą za pomocą szprycy. Posypać cukrem pudrem. Smacznego :)



 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz