Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


28 października 2016

Deserki czekoladowe Mikołajka



"...Obiecałem, mama mnie pocałowała, powiedziała, że jestem jej dużym synkiem i że na deser zrobi krem czekoladowy, i wróciła do domu. Moi rodzice są najfajniejsi na świece!"...

Cudownie kremowy, delikatny mocno czekoladowy deser. Banalnie prosty w przygotowaniu. Idealny na wspólne pichcenie z dziećmi ;) Przepis na ten smakołyk pochodzi z najnowszej książki Alaina Ducasse "Mikołajek i słodkie przekąski" Polecam Wam baaardzo :)


Składniki:
150ml mleka 3,2%

200g śmietany kremówki 36%
4 żółtka
60g cukru
110g czekolady gorzkiej 70%kakao

Piekarnik rozgrzać do 90 stopni.
Mleko i śmietanę zagotować. Czekoladę pokruszyć i wrzucić do rondelka, wymieszać. Żółtka wymieszać z cukrem (można lekko ubić). Przelać do rondelka. Całość zblendować.
Przelać do 6 małych kokilek i wstawić do piekarnika na 30 minut. Po tym czasie wystudzić a następnie wstawić do lodówki na noc. Podawać same lub z kleksem bitej śmietany. Smacznego :)








Alain Ducasse - francuski geniusz kulinarny, wielokrotny zdobywca gwiazdek Michelin sygnuje swoim nazwiskiem najnowszą książkę, do której przepisy opracował Jean-Marie Hilbot "Mikołajek i słodkie przekąski" bo o niej mowa,  to wyjątkowa pozycja. Nie wiem czy jest ktoś kogo łobuzerski Mikołajek nie urzekł. Pamiętam jak jako mała dziewczynka czytałam wszystkie części z jego przygodami i zaśmiewałam się w głos. Wiele lat później i moje dzieci pokochały Mikołajka równie mocno jak ja.

Alain Ducasse jak sam mówi... kucharzem został z łakomstwa, a jako maluch zaczytywał się  w opowiadaniach o Mikołajku. Tak samo jak on był strasznym łasuchem ;) To musiało się udać :)

Książka zawiera trzydzieści przepisów na ciasta i inne słodkości. Podzielona jest na działy:
- Smakowite śniadania
- Na przerwę w szkole

- Wszystkiego najlepszego!
- Podwieczorki z kumplami
- Posiłki świąteczne
- Słodkości dla grzecznych dzieci
- Niedzielne ciasta

Każdy z przepisów opatrzony jest wspomnieniem autora z dzieciństwa, oraz krótkim  fragmentem z książki o Mikołajku :) Całości dopełniają smakowite zdjęcia i oryginalne ilustracje z Mikołajka.

Wszystkie przepisy są czytelne i bardzo proste do wykonania. Idealne do gotowania z dziećmi. Ja w pierwszej kolejności wzięłam na warsztat właśnie deserki czekoladowe, ale na uwagę zasługują również: naleśniki, pancakes czy choćby tarta z jabłkami :)

Fantastyczna pozycja na rynku wydawniczym. Bardzo polecam :)

Wydawnictwo Znak emotikon
Oprawa twarda
Ilośc stron 143
Cena: 39,90 PLN


Za możliwość zapoznania się z książką dziękuję 
http://www.znak.com.pl/kartoteka,ksiazka,19102,Mikolajek-i-slodkie-przekaski


 

 


4 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wstyd się przyznać, ale nigdy Mikołajka nie czytałam... Za to ten przepis zdecydowanie do mnie trafił :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja też nie czytałam ale deserek bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czym można zastąpić kikilki?

    OdpowiedzUsuń