Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


31 sierpnia 2012

Syrop malinowy-gęsty mus



Nie jest to klasyczny klarowny sok. To bardziej mus owocowy gęsty i idealny nie tylko przy przeziębieniach, ale przede wszystkim w okresie zimowym doskonale sprawdza się do sosów owocowych np do panna cotty lub innych deserów. Wspaniale smakuje również po rozcieńczeniu z wodą. Mamy wówczas cały dzbanek pysznego malinowego soku. Przygotowanie go zajmuje niewiele czasu, a zimą takie buteleczki baaaardzo cieszą. Przepis pochodzi z książki "Dobre gotowanie-thermomix na każdy dzień" i jest prosty do zapamiętania - są to proporcje 1:1
Polecam :)


Składniki:
800g malin
800g cukru


wykonanie thermomix:
Owoce razem z cukrem umieścić w naczyniu miksującym 6s/obr.5, Gotować w temp 90st/20min./obr.2. Można dodać łyżeczkę soku z cytryny lub szczyptę kwasku (sok zachowa ładny kolor).
Przetrzeć przez sitko i przelać do wyparzonych słoiczków lub butelek. Zakręcić i postawić do góry dnem do wystygnięcia.


wykonanie tradycyjne:
Owoce lekko zmiksować, wymieszać z cukrem i podgrzewać w garnku o grubym dnie co jakiś czas mieszając ok 20 minut. Można dodać łyżeczkę soku z cytryny lub szczyptę kwasku (sok zachowa ładny kolor). Gorące przetrzeć przez sitko i przelać do wyparzonych słoiczków lub butelek. Zakręcić i postawic do góry dnem do wystygnięcia.
Smacznego :)



12 komentarzy:

  1. Uwielbiam maliny i sok malinowy. Twój syrop baaardzo do mnie przemawia. :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nominowałam Cie na moim blogu: http://kuchniazjadalnia.blogspot.com/2012/08/versatile-blogger-award.html

    OdpowiedzUsuń
  3. lubię malinowy gęsty i bez pestek, Mama taki robi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Twój zdrowszy niż mój bo bez żelfixu ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nominowałam Ciebie w zabawie Versatile Blogger Award. Za pyszne zdjęcia i przepisy jak i bardziej "używany" blog w mej kuchni.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję za nominację :) Bardzo mi miło :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Trafiłam przypadkiem, przejrzałam blog wzdłuż i w szerz ;p
    Będę częściej zaglądać..:)
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Nominowałam Twój blog do Versinale Blogger Award. Po szczegóły zapraszam do mnie:
    http://fabrykapomyslow50.blogspot.com/2012/08/niespodzianka-nominacja.html

    OdpowiedzUsuń